En dag började det att snöa..

.. och sedan fortsatte det av bara tusan. 30 cm nysnö, strålande sol och nya älsklingskidorna. Jag kan räkna mina rena piståk de senaste dagarna på handens ena finger. Istället har jag bland annat bockat av två dagars skidåkning i Drömskogen, Hotellfejset och baksidan i Les Contamines. Den sistnämnda åkte jag med Majsan, min lägenhetskompis, hovmästarinna och en av Chamonix  vassaste friåkningstjejer tillika. Där har man en del att lära.

Annars har jag blivit erbjuden och avböjt en tjänst som langleyguide. Visst, det är roligt att lära känna gästerna ordentligt och uppnå någon sorts b-kändisstatus, men man förlorar så mycket annat. Lediga dagar t ex, och så hamnar liksom lite utanför resten av gänget just för att man aldrig har tid att vara med på något.

Idag är jag ledig så jag passar på att hänga lite i brasrummet på hotellet. Om en stund ska jag och Emma åka upp och sätta oss i solen i Brevent, innan vi kör eftermiddagspasset i yogasalen. Personalen går gratis på ashtanga, yoga och pilates. Kan ju behövas kan tilläggas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback