Från hjälmfrilla till hockeyfrilla..

..eller vokuhila som de säger här i Tyskland. (VOrne KUrz HInten LAng för er som inte är så insatta i tysk frisyrslang). Har varit i Berlin i fyra dagar nu och på den tiden har jag bott på inte mindre än tre ställen. Började här:


Någon som känner igen sig kanske? Bytte till ett annat vandrarhem efter första natten och stortrivdes. Ska dit i dagarna nu och dricka ett par öl med min nya familj, jetpakpersonalen.

Har varit runt och tittat på sju lägenheter och bestämde mig slutligen för en paketlösning bestående av en enrumslägenhet, fullt möblerad med espressobryggare, cykel, tvättmaskin, internetuppkoppling, stereohögtalare bredvid badkaret, Sobotta, Despopoulus och andra gamla bekanta i bokhyllan och öl och mat i kylskåpet. Jag fick dessutom telefonnummer till värdparets bästa vänner och familj. Kort sagt har jag tagit över deras liv för 250€ i månaden. Enda kruxet är att jag bara kan bo kvar till mitten av juni, vilket innebär att jag sedan måste konkurrera om bostad med tusentals adrenalinstinna fotbollshuliganer.

Har just återvänt till studentlivet på allvar efter att ha knäckt en inflyttningsöl och kalasat på pestopasta med Johan, erasmus- och vandrarhemskompis. Winnerbäck i stereon och värmeljus i femkronorsljusstakarna från IKEA. Känns som hemma faktiskt.

Imorgon ska jag turista runt lite, har ännu så länge bara hunnit springa Kudamm upp och ned några gånger och kollat in var de lokala exotiska dansställena ligger. De finns men är inte så många i denna lite pretto-/östermalmsdelen av stan.


Min adress
Rönnestrasse 11
D-14057 Berlin
Deutschland

030 310 19965 fast telefon

01631560593   „Handy“         Ja det verkar inte bättre. Ich bin ein Berliner.



Kommentarer
Postat av: Ebbaslebba

Hej tjejen,

surfade in för att kolla lite här oxå. Nu ligger numren dina inlagda i min adressbok :) Låter ju himla kul att tampas med alla adrenalinstinna fotbollshuliganer i juni... Ska du titta på Sverige något?

Kram Ebba

2006-04-21 @ 12:31:04
Postat av: Achmit

mellan veta och vilja går vilsen och väntar på sans och att se allting klart

2006-05-17 @ 22:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback