Lucian i läkarrock..

..tomten delar ut kondomer och diabetessköterskan spelar bongotrumma. Okonventionell men underhållande luciadag på vårdcentralen. I fikarummet ligger travar med chokladaskar från tacksamma patienter och minst tio uskor, ssk:or och receptionister dricker glögg och skrockar. Det blir inte så mycket mer julstämning än så.

Själv kämpar jag med diktat och status medan jag räknar ned dagarna till familjemyshelgen i Sälen. På tisdag bär det så iväg till de riktiga bergen. Innan dess måste jag dock hem och duscha ur tånagelbitar och -damm ur håret. Råkade göra misstaget att följa med diabetesfotsköterskan i eftermiddag.. Fötter är inte så roliga när det inte är ens egna. Imorgon tänkte jag skämma bort mig med en favorit i repris - BVC!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag med jag med! Jag räknar också dagarna tills sälen! Vi tänker så lika du och jag...
Åker skidor så fort jag blundar!

2005-12-14 @ 16:48:54
Postat av: Pappa Uwe

Tänk vad härligt när vuxna "barn" längtar att få åka till Sälen med föräldrar, man är allt bra bortskämd!!!

2005-12-14 @ 18:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback