Ryktet om min död..

När nu till och med min gamle vän Gebauer bättrat sig på inläggsfronten får man väl krypa till korset.

Snabbresumé lyder som följer:
Stadiga två veckors hårslitande med Vorlesungsverzeichnis i knät och som nattlektyr  (välja ÄR svårt)resulterade i 5*2 poängs sömnpiller, 5*2 poängs med närvaroplikt belagda korsförhör och 3*2 poängs tyskengelskt svammel a la emliga armén. Resterande tre poäng hänger löst då Otby i sin omnipotens förbjudit Teilnehmerscheins. Förstår ändå någonstans beslutet, men hur kul är det att få informationen nu? Retroaktivt gällande lagar. Jorå.

Firade valborg i glada vänners lag på Svenska kyrkan. Våfflor, varmkorv, vintern rasat och överraskningsmomentet framför alla: Hönsakarin & Co! Dessa är, för er som inte delar högstadieminnen med mig, spexande och skönsjungande tanter som dagen till ära framförde sina alster på närkingstyska. 
Hemma! Jag tror att vi också att vi kan gå till beslut i frågan huruvida tyska lämpar sig som kuddpratsspråk.



För er som undrar hur många man kan klämma in på 25 m^2 kan jag meddela att smärtgränsen går vid fyra. Kusinen, syster-yster, stålfarmor och jag gjorde Berlin på tre dagar. Trodde inte att man skulle bli brädad av en 82-åring, men tji. Fullkomligt utmattad men överlycklig. Kul med besök!!!


Två släktingar i lustiga hattar


Ska nu på föreläsning med Herrn Doktor Professor Ingenieur Hermann  (faller in i kategorin korsförhör).

Kram på er!
E

Kommentarer
Postat av: Per

...var tydligen klart överdrivet. Kul att se att du lever. Själv har jag skrivit min sista tenta någonsin och ska förhoppningsvis börja på exjobb snart. Med lite tur gör jag Chrille sälskap i Bryssel till hösten oxå.

2006-06-01 @ 01:01:18
Postat av: mamma

Jag skrev ju sms till Emelie att "hattarna" kallas för
björn... då svarade hon att det var samma sak men varg...

2006-06-13 @ 14:34:18
Postat av: Anonym

tackar för censuren lilla mamma :)

2006-06-14 @ 22:55:14
Postat av: Titti

Hej

Hönsa-Karin & Co här... har inte hittat denna blogg förrns nu, men det var roligt att minnas denna valborg i Berlin.

Hälsn Vackra Fia.

2008-11-10 @ 21:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback