Dagens kraftuttryck

Böveln!

Att användas när man tappar extrasängar på tårna (kanske i klenaste laget för dig mamma men Mackan tycker att det funkar) eller som i mitt fall när man åker på en sista cykelpunka innan man lämnar studentcykellivet för den här gången.

Mitt studentliv i cykelsiffror:

Punkor 8 st
Bockade bakhjul för att man cyklar fyra pers på en cykel 1 st
Skador som krävt besök på akuten 1 st
Nedkörningar i hål i cykelvägar 1 st
Antal stulna cyklar 2 st
Antal cyklar jag hittat i skogen 1 st
Antal ggr jag blivit stoppad av polisen för att få en reflex för exemplariskt uppträdande i trafiken 1 st
Antal ggr jag borde blivit stoppad för styrefylleri, trasiga lysen eller för att ha kryssat mellan människor på gågata oräkneligt 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback